Mijn werkwijze

Food Happiness Eetcoach biedt de volgende één-op-één begeleidingstrajecten:

 

  • 3 maanden traject individuele begeleiding Emotie-eten de Baas 
  • 6 maanden Emotie-eten de baas vervolg traject

3 maanden traject individuele begeleiding:

 

  • Na het gratis intakegesprek (ter waarde van € 60,-) hebben we vijf keer een gesprek live of via Zoom. Je voedings- en beweegdagboek komt aan bod, je stelt doelen per week op, we bespreken het emotie-eten, dagmenu’s, successen, tegenslagen en aandachtspunten voor de komende weken.
  • In de overblijvende weken hebben we contact per email. Daarin benoem je wat goed gaat, wat tegenvalt en verzamel je de vragen die je hebt. Via de mail reageer ik op jouw voortgang en vragen.
  • De laatste week houden we een eindgesprek met evaluatie.
  • Je ontvangt een persoonlijke map die per week wordt aangevuld met informatie over:  emotie-eten, verleidingseten, kcal lijsten voor verjaardagen, BBQ, broodbeleg, uit eten gaan etc etc.
  • Je ontvangt het boek “Liefde in plaats van chocola”

 

 

6 maanden Emotie-eten de Baas vervolg traject:

  • Dit traject is bedoeld als vervolg op het 3 maanden traject.
  • De bedoeling van dit vervolgtraject is begeleiding bij het integreren van je nieuwe leefstijl in je dagelijks leven. Zo nodig kun je nieuwe doelen stellen en maken we op basis daarvan een vervolgstappenplan.

Wat levert het je op?

  • Je gaat je energieker en vitaler voelen.
  • Je verliest gewicht, circa 1-2 kilo per maand. Dat lijkt weinig, maar op jaarbasis kan dit oplopen tot 12-20 kilo!
  • Het emotie eten leer je onder controle te krijgen, houden en wordt verleden tijd.
  • Je leert genieten van eten en ontdekt dat gezond eten heerlijk kan zijn!
  • Je leert genieten van bewegen, zonder dat je meteen 3 x per week naar de sportschool moet.
  • Je bent trots op jezelf en blij met je spiegelbeeld.

Strenge modediëten werken soms op korte termijn; op lange termijn leiden ze meestal tot extra gewicht. Mijn begeleiding richt zich vooral op: lange termijn doelen voor ogen zien – realistische plannen maken – jou laten kiezen voor gezonder eten dat praktisch past bij je werk, gezin, etc. – volhouden – uit de vicieuze cirkel van streng lijnen en aankomen stappen – kiezen voor een ‘gezond verstand aanpak’ in plaats van de ‘alles of niets strategie’.

In geval van emotie-eten kunnen we samen de oorzaken van je overgewicht en het jo-jo-en onderzoeken. We werken dan met korte oefeningen waarmee je ervaart welke eetpatronen jij hebt, wat je zelfbeeld is en wat je redenen zijn om te veel te eten. Lichaamsoefeningen en mindfulness helpen om te voelen of je eet omdat je ‘maaghonger’ hebt of omdat je je alleen, leeg of verdrietig voelt.

Kijk voor meer informatie bij tarieven op deze website.

Als honger niet het probleem is, dan is eten niet de oplossing.
Een dieet evenmin.