Mijn werkwijze

Persoonlijk

Mijn aanpak is zeer persoonlijk en de adviezen zijn voor jou op maat gemaakt!

Betrouwbaar

Alles wat je met mij bespreekt blijft binnenskamers!

Succesvol

Mijn adviezen zijn eenvoudig en zeer doeltreffend!

Mijn werkwijze

Food Happiness je persoonlijke Eetcoach biedt diverse individuele begeleidingstrajecten:

  • Intensief Emotie-eten de Baas start traject
  • 6 maanden Emotie-eten de baas vervolg traject
  • Abonnement Basis
  • Abonnement Compleet

Intensief Emotie-eten de Baas start traject:

  • Na het gratis intakegesprek (ter waarde van € 60,-) hebben we vier keer een gesprek live of via skype. Je voedings- en beweegdagboek komt aan bod, je stelt doelen per week op, we bespreken het emotie-eten, dagmenu’s, successen, tegenslagen en aandachtspunten voor de komende weken.
  • In de overblijvende weken hebben we contact per email. Daarin benoem je wat goed gaat, wat tegenvalt en verzamel je de vragen die je hebt. Via de mail reageer ik op jouw voortgang en vragen.
  • De laatste week houden we een eindgesprek met evaluatie.
  • Je ontvangt een persoonlijke map die per week wordt aangevuld met informatie over:  emotie-eten, verleidingseten, kcal lijsten voor verjaardagen, BBQ, broodbeleg, uit eten gaan etc etc.
  • Je ontvangt het boek “Liefde in plaats van chocola”

6 maanden Emotie-eten de Baas vervolg traject:

  • Traject B is bedoeld als vervolg op traject A.
  • De bedoeling van dit vervolgtraject is begeleiding bij het integreren van je nieuwe leefstijl in je dagelijks leven. Zo nodig kun je nieuwe doelen stellen en maken we op basis daarvan een vervolgstappenplan.

Wat levert het je op?

  • Je gaat je energieker en vitaler voelen.
  • Je verliest gewicht, circa 1-2 kilo per maand. Dat lijkt weinig, maar op jaarbasis kan dit oplopen tot 12-20 kilo!
  • Het emotie eten leer je onder controle te krijgen, houden en wordt verleden tijd.
  • Je leert genieten van eten en ontdekt dat gezond eten heerlijk kan zijn!
  • Je leert genieten van bewegen, zonder dat je meteen 3 x per week naar de sportschool moet.
  • Je bent trots op jezelf en blij met je spiegelbeeld.

Strenge modediëten werken soms op korte termijn; op lange termijn leiden ze meestal tot extra gewicht. Mijn begeleiding richt zich vooral op: lange termijn doelen voor ogen zien – realistische plannen maken – jou laten kiezen voor gezonder eten dat praktisch past bij je werk, gezin, etc. – volhouden – uit de vicieuze cirkel van streng lijnen en aankomen stappen – kiezen voor een ‘gezond verstand aanpak’ in plaats van de ‘alles of niets strategie’.

In geval van emotie-eten kunnen we samen de oorzaken van je overgewicht en het jo-jo-en onderzoeken. We werken dan met korte oefeningen waarmee je ervaart welke eetpatronen jij hebt, wat je zelfbeeld is en wat je redenen zijn om te veel te eten. Lichaamsoefeningen en mindfulness helpen om te voelen of je eet omdat je ‘maaghonger’ hebt of omdat je je alleen, leeg of verdrietig voelt.

Abonnement Basis of Abonnement Compleet:

Kies je voor een Abonnement Basis of Compleet, dan ligt de nadruk van de individuele begeleiding meer op je huidige voedingspatroon, gezonde voeding, dag- en weekmenu’s, recepten en leefstijl en is er minder aandacht in het traject voor het onderzoeken van de oorzaak van het overgewicht en het onderzoeken van je eetpatronen.

In deze trajecten  start ik altijd met een (gratis) korte kennismaking. In dit gesprek hebben we het over je hulpvraag en je ervaringen tot nu toe. Het doel van dit gesprek is vooral kennismaken en verkennen of we allebei het aangaan van een abonnement zien zitten.

Bij groen licht van beide kanten volgt op korte termijn een intakegesprek. Voorafgaand aan het intakegesprek zal ik je vragen een eetdagboek bij te houden voor maximaal een week. Dit eetdagboek stuur ik je toe per e-mail samen met een uitgebreide vragenlijst en ontvang ik graag, voordat het intakegesprek plaatsvindt, retour ter voorbereiding op de intake. Beiden worden uitgebreid doorgenomen tijdens het intakegesprek. Ook zal ik een aantal metingen verrichten en maken we afspraken over je (realistische) doel. Je kunt aan het einde van het intakegesprek aangeven welke vorm van begeleiding je het meeste aanspreekt.

Kijk voor meer informatie bij tarieven op deze website.

Kies voor meer energie en fit zijn!